Per 7 šių metų mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, bendros reklamos apimtys Lietuvoje ūgtelėjo 4,2%. Sparčiausią augimą demonstruoja lauko reklama – jos buvo bemaž trečdaliu daugiau. 5,5% daugiau matėme ir TV reklamos, atsiriekiančios didžiausią Lietuvos rinkos pyrago dalį, rodo tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringas.

„Sparčiausiai per šių metų pirmuosius septynis mėnesius augo mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai (gross) – 255%. Taip pat išaugo paskolų ir lizingo paslaugų (146%) ir dermatologinių vaistų (110%) reklamos biudžetų apimtys“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, TNS LT Reklamos monitoringo vadovė .

Labiausiai išlaidas reklamai didino „Senukai“ (220%), „Bitė“ (88%) ir „Jysk“ (56%). Tuo tarpu didieji tarptautiniai reklamdaviai biudžetus šiemet Lietuvoje mažino – „Unilever“ (37%), „Mondelez International“ (33%), „Procter&Gamble“ (32%).

Per septynis šių metų mėnesius TV reklamos augimas siekė 5,5% ir per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 855.000 reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 m. pirmų septynių mėnesių duomenis, sumenko 6,2%. Laikraščiuose reklamos plotas krito 9,9%, žurnaluose šiek tiek paaugo – 1%.

Radijo stotys transliavo beveik 8% daugiau  reklamos.

Sparčiausiai augo lauko reklamos apimtys – net 28%.

Krentantis ir augantis internetas

TNS ir toliau šiemet fiksuoja mažėjančias interneto reklamos apimtis – automatinė interneto reklamos sistema „Evaliant“ šiemet užfiksavo 8,9% mažiau reklamos nei per 2013 m. sausio-liepos mėnesius.

VŽ rašė, jog ši sistema fiksuoja, kiek kartų parodyta reklama 30-yje didžiausių lietuviškų interneto svetainių, ir matuoja tik reklamjuostes, o tekstinės, vaizdo reklamos neskaičiuoja.

„Remdamiesi ja, matome kritimą ir šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su pirmuoju, ir per pusmetį, palyginti su 2013 m. tuo pačiu periodu“, – teigia p. Juronienė.

Tačiau reklama internete matuojama ir kitaip – didieji rinkos dalyviai patys teikia duomenis TNS LT. Iš jų ataskaitų ryškėja priešinga tendencija – reklamos rinka šiemet per pirmąjį pusmetį auga tiek pagal kiekį (11%), tiek pagal pajamas (29%, gross, be nuolaidų).

„Interneto rinkos augimą, tikėtina, tikrai matysime ir skaičiuodami realiąsias metines  pajamas (net). O bendri „Evaliant“ užfiksuoti duomenys veikiausiai atsispindi mažųjų rinkos dalyvių rodiklius, – svarsto p. Juronienė.

 

vz.lt