Tik 12% gyventojų, mačiusių medikamentų reklamas metų pradžioje, įvardijo konkretų prekės ženklą, rodo „Inspired UM“ užsakyto tyrimo „ME“ duomenys. Tai susiję su tuo, kad šiame sektoriuje pavadinimų – labai daug, o reklamos panašios viena į kitą. Metų pradžioje viso sektoriaus išlaidos reklamai gerokai sumažėjo, bet ar tai taps tendencija, spręsti dar anksti.

Priešmirtinis greitųjų kreditų mūšis dėl klientų

Reprezentatyvios 1.000 gyventojų apklausos duomenimis, vasario mėnesį tik 12% respondentų, mačiusių medikamentų reklamas, įvardijo prekės ženklą. Visi likę paminėjo kategoriją, tačiau konkretaus prekės ženklo neįsiminė.

Sektorius labai skiriasi nuo, pavyzdžiui mažmeninės prekybos, kur prekės ženklą įvardija net 93% mačiusių tos kategorijos reklamas.

Pasak Domanto Gailiaus, „Inspired UM“ verslo plėtros direktoriaus, tam yra dvi pagrindinės priežastys. „Kategorijoje reklamuojasi 200 skirtingų prekinių ženklų, kas sukelia didelį „triukšmą“ bei konkurenciją. Antra ir ne mažiau svarbi priežastis – daugumos farmacijos prekinių ženklų reklamos yra šabloniškos ir niekuo neišsiskiriančios, kalbančios apie funkcines vaisto naudas“, – teigia p. Gailius.

Pasak jo, beveik visų reklaminių klipų konstrukcija – ta pati. „Žmogus turi problemų, tada rodomos, kaip taisyklė, anatominės skausmo priežastys, kurios panaikinamos pavartojus vaistą. Tuomet rodomas laimingas žmogus ir produktas. Kadangi tokiu būdu reklamuojasi beveik visi, prekiniai ženklai supanašėja žmonių galvose“, – sako p. Gailius.

Dažniausiai vasarį paminėtas „Strepsils“ prekės ženklas.

Reklamos pirkimai sumažėjo trečdaliu

Kaip rodo TNS LT vykdomas reklamos monitoringo tyrimas, medicininių produktų reklamos apimtis šių metų sausio–vasario mėn. buvo 29% mažesnė nei tokiu pat laikotarpiu prieš metus.

Pasak Tomo Bassaus, reklamos planavimo agentūros „Inspired UM“ vyriausiojo analitiko, reikšmingiausi pokyčiai, palyginti su 2012 m. pradžia, yra gerokai mažesnės dviejų reklamdavių investicijos.

„Berlin Chemie“ sausio–vasario mėnesiais reklamai išleido 4,5 karto mažiau ir iš 2 vietos Lietuvos reklamdavių TOP dešimtuke prieš metus nukrito į 8-ą. Pirmoje vietoje prieš metus buvusi „Sandoz“ išlaidas sumažino šiek tiek daugiau, nei du kartus, ir atsidūrė trečioje vietoje.

KRKA, kuri šiuo metu pirmauja, išlaidos taip pat sumažėjo, bet nežymiai – 7%. 2012 m. tuo pačiu metu KRKA buvo trečias reklamdavys pagal išlaidas.

„Bendrai žvelgiant, šis išlaidų sumažėjimas šiek tiek netikėtas, vertinant tai, kad įprastai medikamentai daugiau reklamuojasi taip vadinamuoju low season periodu – sausį–vasarį ir liepą-rugpjūtį. Žinoma, išskyrus sezoninius produktus, tokius kaip vaistai nuo peršalimo, slogos ar kosulio. Kadangi šiais metais gerokai užsitęsė šaltasis periodas, bus įdomu įvertinti, kokią įtaką tai turėjo reklamdaviams ir kokie produktai sulaukė daugiau dėmesio“, – komentuoja p. Bassus

 

verslozinios.lt